Sziasztok!
Régen írtam már bejegyzést, mint azt látjátok, nemigen van mostanában időm blogolni, amit eléggé szégyellek, de sajnos ebben kérlelhetetlen vagyok; ha nem tudok jót írni, inkább neki se állok az írásnak. :S Viszont kárpótlásként ma jelent meg az új, kicsit hosszabb cikkem a GyártásTrendben, amely a Forma-1-es motorokkal foglalkozik. Én magam sosem voltam oda a versenyekért, kiskorom óta unalmasnak tartottam a futamokat. Talán az első komoly F1-élményem Senna halála volt, amire tisztán emlékszem, azelőtt abszolút nem is hallottam erről a versenyről. Akkor "ballagtam el" az óvodából :D. Az F1-motorok viszont mindig is nagyon érdekeltek, pláne azután, hogy a szülővárosom, Nagykanizsa egyik olyan régi típusú újságosbódéjánál (a földik kedvéért: a Múzeum tér sarkán levőnél, ami már jó ideje nem üzemel) kikönyörögtem magamnak egy F1-autóskártyát (akkor még/már 3500 köbcentis motorok voltak); emlékszem, ha köbcentit kérdeztük, mindig ilyen 1-2 volt a különbség :D.
Ízelítőül következzen három kép a három kedvenc F1-autómról, a gázturbinás Lotusról, a hatkerekű Tyrell-ről, na meg a híres-hírhedt Brabham "Fan Car"-ról. A hajtás után pedig a cikket is elérhetitek.
Illetve ha már az F1-nél tartunk, ajánlom figyelmetekbe a totalcar-os ommm írásait, amelyek fenti három autóról készültek, és amelyeknek a hatására én is komolyabban kezdtem foglalkozni az F1-autókkal.
Jó szórakozást az irományokhoz!
walter
Források:
https://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_56
http://www.wired.com/2014/12/well-didnt-work-crazy-plan-bring-6-wheeled-cars-f1/ (ezt az írást is érdemes elolvasni)
https://en.wikipedia.org/wiki/Brabham_BT46