Techstory

Friss topikok

Címkék

1. rész (12) 10s (13) 1800s (10) 1900s (6) 2. rész (13) 2000s (5) 2010s (5) 20s (12) 2T (1) 3. rész (5) 30s (16) 4. rész (5) 40s (16) 5. rész (3) 50s (17) 6. rész (2) 60s (22) 7. rész (2) 70s (19) 80s (10) 90s (9) ABM (2) amerika (18) AN/ASG-18 (2) APU (1) atom (6) Ausztrália (4) autó (14) baleset (1) bányadömper (1) bejelentés (1) bombázó (2) bomber gap (2) breaking (2) Cheyenne (2) cirkáló (4) Convair (1) Convair Model 200 (2) csatacirkáló (4) csatahajó (9) Dél-Amerika (2) dízel (11) elektronika (6) elfogóvadász (5) ELINT (2) EORSAT (2) erőgép (1) Európa (29) EWR Sud (2) F-103 (1) F-108 (1) felderítőhajó (1) film (2) fly by wire (1) Forma-1 (2) forrás (1) Franciaország (4) GAR-1 Falcon (1) GAR-9 (1) gázturbina (15) gőz (22) gőzturbina (18) GyártásTrend (12) hadtörténet (31) hajó (36) hajókatasztrófák (2) harci gép (8) helikopter (3) hidegháború (7) Iowa osztály (7) Japán (4) játék (1) kamion (7) Kanada (5) katasztrófa (6) Kémhajó (1) képek (3) Kirov (4) kompaund helikopter (1) Közel-Kelet (1) Közép-Amerika (1) közlemény (6) legénység (3) léghajó (3) legkedvesebb hajóim (13) légvédelem (4) live (1) Lockheed (2) löveg (2) maglev (1) Magyarország (2) MAN Turbomotoren (2) MiG-19 (1) Montana (1) MTU (1) műhold (2) Németország (11) North American (2) Olaszország (1) olvasói (3) Oroszország (5) páncélzat (3) radar (9) rakéta (10) reaktor (2) Republic Aviation (4) repülő (13) Road Train (5) Rockwell (International) (2) Rolls Royce (3) RORSAT (2) SAGE (2) SATS (1) Sea Control Ship (2) SM-30 (1) sorozat (39) special (18) STOL (2) stratégia (2) Super Yamato (1) Svájc (1) Svédország (1) szállítás (1) szonár (3) SZU (13) techstory (36) tengeralattjáró (7) Thrust Augmenter Wing (1) top (1) top5 (2) torpedóvédelem (1) történelem (16) tűzoltó (1) tűzvezetés (7) üdvözlet (1) UK (27) US-A (2) US-P (2) USA (49) VAK 191 (3) VFW (3) világűr (2) villamos (4) VJ 101C (2) vonat (15) VTOL (3) XFV-12 (2) XJ-99 (2) YF-12 (1) ZELL (2) Címkefelhő

HTML

GyártásTrend-cikkek - sokkerekű autók, légcsavaros vonatok, RMS Olympic

2016.03.31. 00:01 walter sobchak

Sziasztok és boldog új évet! :D

Nagyon szégyellem magam, hogy az elmúlt időkben hanyagollak titeket, de a nagyposztok gyártásához továbbra sincs időm... a GyártásTrendre viszont készülnek a rövidebb cikkek, amik tudom, hogy sovány vigaszt jelentenek, de azért mégis több, mint a semmi. A legutóbbi néhány téma erősen összevág a Techstory szellemiségével, úgyhogy megosztom veletek. :)

Négynél több kerekű személyautók

Az egyik óriástéma, amit annak idején ide terveztem, a négynél több kerekű autók témája volt. A cikket a szerintem azóta is legszebb és talán "legsikeresebb" hatkerekű, a Panther-6 köré terveztem felépíteni (természetesen a cikkben nem lett volna szó a sokkerekű hosszított limuzinokról, mint például erről :D). Annak idején volt egy autóskártyám, amiben a 8200-as motorral felszerelt Panther-6 is szerepelt, és több szempontból is verhetetlen volt, pláne, hogy alsós koromban még úgy játszottunk, hogy a fogyasztásban és a súlyban is a nagyobb érték vitte a kisebbet. Utóbbi kettőben csak a hosszított ZiL vitte el a Panthert (asszem valami 40 liter volt megadva az orosz limónak, ez még úgy is hihetetlen volt, hogy már kiskoromból is emlékszem a 100 litert fogyasztó ZiL-teherautós katonasztorikra, amiket azóta hol városi legendának tulajdonítanak a katonaságot is megjárt idősebb ismerősök (állításuk szerint úgy jött ki, ahogy a vállalati nagypolszkiknál a 25 liter; mindenki lopta a benzint), hol meg esküsznek rá, hogy úgy volt, sőt, 150 is volt. A kommentmezőben egyébként nem tilos ezt a legendát eloszlatni vagy megerősíteni :D.

panther-6-09.jpg

A légcsavaros meghajtású vasúti járművek

Eredetileg ide a blogra szántam ennek a cikknek a hosszabb változatát, de sajnos a bővítés áldozatul esett mostani időhiányomnak... Azért remélem, ez a rövidebb verzió is tetszik :). A képen az időben és térben is meglehetősen rövidre sikerült skót Bennie Railplane-t láthatjátok, amely szintén szerepel a cikkben.

bennie.jpg

Az RMS Olympic balesetei 1. rész

Az RMS Olympic balesetei 2. rész

olympic_sea_trials.jpg

Főleg amiatt, hogy az elmúlt években egyre gyakrabban találkozom a híres-hírhedt Titanic-konteóval, mindenképp szerettem volna összedobni egy cikket a Titanicnál jóval kevésbé ismert (persze talán a blog látogatói körében azért mégis ismerős) óceánjáró, az RMS Olympic baleseteiről (szerencsére sikerült elérnem, hogy kétrészes lehessen :) ). Persze túl részletes így sem lehettem, így a Titanic-konteósok kedvenc témája, a Hawke-incidens majd egy külön cikkben kerül terítékre, főleg, hogy idén szeptemberben lesz a baleset 105. évfordulója, és főleg, hogy a cikk megírása óta rengeteget megtudtam a baleset körülményeiről, ezen infók nagy része nemhogy magyarul, de még angolul se biztos, hogy fent van a neten - nem, nem az derült ki, hogy szándékos volt az ütközés :D (ja, és a cikkben állítottal ellentétben a két hajó egymással párhuzamosan, és ugyanabba az irányba haladt, nem szemben). Mindenesetre a kutatás közben több olyan Olympic-balesetbe botlottam, amiről nem hallottam korábban.

rms_olympic_1_resz_6_kep.jpg
Sajnos nem tudok semmi konkrétumot ígérni a jövővel kapcsolatban, szegény Lenin is mindig kérdezi, mikor tudok új poszttal előállni (főleg, hogy ő látja is, hogy egy hatalmas, több tucat oldalas posztkezdemény vár élesítésre, de nincs még kész... :S). Ötlet és megkezdett poszt rengeteg van, most a hétvégén elkezdtem folytatni az egyiket, és reménykedem, hogy lesz időm/kedvem befejezni. Azért még nem adtam fel, hogy egyszer újra rendszeresen tudok posztokat gyártani. Addig az ehhez hasonló rövidebb cikkekkel jelentkezem alkalomadtán, illetve Lenin színvonalas és részletes írásait is olvashatjátok. :)

Üdv,
walter

A bejegyzés trackback címe:

https://techstory.blog.hu/api/trackback/id/tr928364794

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.03.31. 09:52:11

Volt kettő nagypolszkink is, 9 literrel elment azért, persze karbantartás is kell :)

Untermensch4 2016.04.14. 10:20:33

Nyolcvanas évekbeli fuvaros szerint zil - 50l/100km. Azok a fuvarosok használtak nem dízel ifa-t akik orosz laktanya közelében laktak és onnan szereztek benzint olcsón.
A 100l-t ural-ról hallottam.

Untermensch4 2016.04.14. 10:32:33

"A „mankókerék” fogaskerekeken és lánchajtáson keresztül a motorról kapta a hajtást. Amikor lent volt, az automata sebességváltó előre- vagy hátramenetbe tételével lehetett megválasztani a fordulás irányát. A megoldásnak köszönhetően az autó fordulókörének sugara megegyezett a jármű hosszával (úgy tudott fordulni, mint a targoncák)."
Miért nem egy villanymotor, a "mankónak" nem hiszem hogy nagy sebességet kellett "keresztben" tudnia?
A targoncás hasonlat a 90 fokig elforduló kormányzott kerekesekre áll.

David Bowman 2016.04.17. 23:41:47

A ZIL teherautó javadalmazása 37l volt 100 kmenként. Az autótech tanárom szerint rossz beállítással ez felmehetett 50re. A többi kamu.

lutria 2016.05.05. 20:09:25

@David Bowman: Pedig volt 100liter fogyasztású ZIL,a 37 literes fogyasztás a benzines ZIL130,"városi"platósé volt,a 6 kerekű terepes,nyergesvontatós benzines ZIL131-es "rakétaszállító" 100-at fogyasztott-üresen,aszfaltúton 40-50km/h sebességnél...
Katonakoromban Szfv.-környékén voltam egy gk.kiképző bázison,a vezetési gyakorlat Szfv.-Mezőfalva-Sárbogárd-Szfv. útvonalon volt,napi 2 kör,a ZIL131-en a második kör felénél már át kellett váltani a második 170literes tankra ha nem akarták azt kockáztatni hogy kifogyjon út közben.Kilopni nem tudták menet közben mert le volt plombálva a tank...
Ezt úgy próbálták kozmetikázni hogy a többletfogyasztás egy részét hozzáírták pl.a 130-as fogyasztásához,így már papíron azok is 45-50 litert fogyasztottak.

project640 2016.05.24. 09:44:28

nekem van egy BRDM 2-esem :-),
ebben a jól ismert Gaz 41-es V8-as motor dübörög, és bizony az is megkajálja a 70-80 litert .... egy kijárás a garázsból, egy kis manőverezgetés az udvaron és hopp már el is ment 1-2 liter :-)
de mondok szebbet :-) ... a gázturbinás M1-es harckocsi sima úton megeszi a 400-500 litert 100 km-ként, terepen ennek a dupláját
süti beállítások módosítása