Sziasztok és boldog új évet! :D
Nagyon szégyellem magam, hogy az elmúlt időkben hanyagollak titeket, de a nagyposztok gyártásához továbbra sincs időm... a GyártásTrendre viszont készülnek a rövidebb cikkek, amik tudom, hogy sovány vigaszt jelentenek, de azért mégis több, mint a semmi. A legutóbbi néhány téma erősen összevág a Techstory szellemiségével, úgyhogy megosztom veletek. :)
Négynél több kerekű személyautók
Az egyik óriástéma, amit annak idején ide terveztem, a négynél több kerekű autók témája volt. A cikket a szerintem azóta is legszebb és talán "legsikeresebb" hatkerekű, a Panther-6 köré terveztem felépíteni (természetesen a cikkben nem lett volna szó a sokkerekű hosszított limuzinokról, mint például erről :D). Annak idején volt egy autóskártyám, amiben a 8200-as motorral felszerelt Panther-6 is szerepelt, és több szempontból is verhetetlen volt, pláne, hogy alsós koromban még úgy játszottunk, hogy a fogyasztásban és a súlyban is a nagyobb érték vitte a kisebbet. Utóbbi kettőben csak a hosszított ZiL vitte el a Panthert (asszem valami 40 liter volt megadva az orosz limónak, ez még úgy is hihetetlen volt, hogy már kiskoromból is emlékszem a 100 litert fogyasztó ZiL-teherautós katonasztorikra, amiket azóta hol városi legendának tulajdonítanak a katonaságot is megjárt idősebb ismerősök (állításuk szerint úgy jött ki, ahogy a vállalati nagypolszkiknál a 25 liter; mindenki lopta a benzint), hol meg esküsznek rá, hogy úgy volt, sőt, 150 is volt. A kommentmezőben egyébként nem tilos ezt a legendát eloszlatni vagy megerősíteni :D.
A légcsavaros meghajtású vasúti járművek
Eredetileg ide a blogra szántam ennek a cikknek a hosszabb változatát, de sajnos a bővítés áldozatul esett mostani időhiányomnak... Azért remélem, ez a rövidebb verzió is tetszik :). A képen az időben és térben is meglehetősen rövidre sikerült skót Bennie Railplane-t láthatjátok, amely szintén szerepel a cikkben.
Az RMS Olympic balesetei 1. rész
Az RMS Olympic balesetei 2. rész
Főleg amiatt, hogy az elmúlt években egyre gyakrabban találkozom a híres-hírhedt Titanic-konteóval, mindenképp szerettem volna összedobni egy cikket a Titanicnál jóval kevésbé ismert (persze talán a blog látogatói körében azért mégis ismerős) óceánjáró, az RMS Olympic baleseteiről (szerencsére sikerült elérnem, hogy kétrészes lehessen :) ). Persze túl részletes így sem lehettem, így a Titanic-konteósok kedvenc témája, a Hawke-incidens majd egy külön cikkben kerül terítékre, főleg, hogy idén szeptemberben lesz a baleset 105. évfordulója, és főleg, hogy a cikk megírása óta rengeteget megtudtam a baleset körülményeiről, ezen infók nagy része nemhogy magyarul, de még angolul se biztos, hogy fent van a neten - nem, nem az derült ki, hogy szándékos volt az ütközés :D (ja, és a cikkben állítottal ellentétben a két hajó egymással párhuzamosan, és ugyanabba az irányba haladt, nem szemben). Mindenesetre a kutatás közben több olyan Olympic-balesetbe botlottam, amiről nem hallottam korábban.
Sajnos nem tudok semmi konkrétumot ígérni a jövővel kapcsolatban, szegény Lenin is mindig kérdezi, mikor tudok új poszttal előállni (főleg, hogy ő látja is, hogy egy hatalmas, több tucat oldalas posztkezdemény vár élesítésre, de nincs még kész... :S). Ötlet és megkezdett poszt rengeteg van, most a hétvégén elkezdtem folytatni az egyiket, és reménykedem, hogy lesz időm/kedvem befejezni. Azért még nem adtam fel, hogy egyszer újra rendszeresen tudok posztokat gyártani. Addig az ehhez hasonló rövidebb cikkekkel jelentkezem alkalomadtán, illetve Lenin színvonalas és részletes írásait is olvashatjátok. :)
Üdv,
walter