Techstory

Friss topikok

Címkék

1. rész (12) 10s (13) 1800s (10) 1900s (6) 2. rész (13) 2000s (5) 2010s (5) 20s (12) 2T (1) 3. rész (5) 30s (16) 4. rész (5) 40s (16) 5. rész (3) 50s (17) 6. rész (2) 60s (22) 7. rész (2) 70s (19) 80s (10) 90s (9) ABM (2) amerika (18) AN/ASG-18 (2) APU (1) atom (6) Ausztrália (4) autó (14) baleset (1) bányadömper (1) bejelentés (1) bombázó (2) bomber gap (2) breaking (2) Cheyenne (2) cirkáló (4) Convair (1) Convair Model 200 (2) csatacirkáló (4) csatahajó (9) Dél-Amerika (2) dízel (11) elektronika (6) elfogóvadász (5) ELINT (2) EORSAT (2) erőgép (1) Európa (29) EWR Sud (2) F-103 (1) F-108 (1) felderítőhajó (1) film (2) fly by wire (1) Forma-1 (2) forrás (1) Franciaország (4) GAR-1 Falcon (1) GAR-9 (1) gázturbina (15) gőz (22) gőzturbina (18) GyártásTrend (12) hadtörténet (31) hajó (36) hajókatasztrófák (2) harci gép (8) helikopter (3) hidegháború (7) Iowa osztály (7) Japán (4) játék (1) kamion (7) Kanada (5) katasztrófa (6) Kémhajó (1) képek (3) Kirov (4) kompaund helikopter (1) Közel-Kelet (1) Közép-Amerika (1) közlemény (6) legénység (3) léghajó (3) legkedvesebb hajóim (13) légvédelem (4) live (1) Lockheed (2) löveg (2) maglev (1) Magyarország (2) MAN Turbomotoren (2) MiG-19 (1) Montana (1) MTU (1) műhold (2) Németország (11) North American (2) Olaszország (1) olvasói (3) Oroszország (5) páncélzat (3) radar (9) rakéta (10) reaktor (2) Republic Aviation (4) repülő (13) Road Train (5) Rockwell (International) (2) Rolls Royce (3) RORSAT (2) SAGE (2) SATS (1) Sea Control Ship (2) SM-30 (1) sorozat (39) special (18) STOL (2) stratégia (2) Super Yamato (1) Svájc (1) Svédország (1) szállítás (1) szonár (3) SZU (13) techstory (36) tengeralattjáró (7) Thrust Augmenter Wing (1) top (1) top5 (2) torpedóvédelem (1) történelem (16) tűzoltó (1) tűzvezetés (7) üdvözlet (1) UK (27) US-A (2) US-P (2) USA (49) VAK 191 (3) VFW (3) világűr (2) villamos (4) VJ 101C (2) vonat (15) VTOL (3) XFV-12 (2) XJ-99 (2) YF-12 (1) ZELL (2) Címkefelhő

HTML

GyártásTrend-cikk - A brightoni "vízi villamos"

2014.10.31. 18:55 walter sobchak

Sziasztok!

Ismét péntek, ismét GyártásTrend! A mai téma egy nagyon különleges vasút (pontosabban villamos), a dél-angliai Brighton városában csaknem 120 éve közlekedett "Daddy Long-legs", amely a szó szoros értelmében a "vízben járt". A cikket az alábbi linken érhetitek el:

Gólyaláb-vasút - a brightoni vízi villamos

Ízelítő képek:

daddy-long-legs-05.jpg

Fent apály, lent dagály :)

daddy-long-legs-10.jpg

ha901962_d01_540h450w.jpg

Azért nézné(n)k nagyokat, ha ma egy ilyen vasút járna a Balatonban, mondjuk Fonyód és Badacsony között :D. Mert amúgy mind vízmélységben, mind távolságban kb. ugyanaz a helyzet. 

Forrás:

http://www.urban75.org/railway/brighton-sea-railway.html

 

A bejegyzés trackback címe:

https://techstory.blog.hu/api/trackback/id/tr726852053

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mükkemakk 2014.11.01. 07:23:04

furcsa egy szerzemény, ilyen állat nincs is. Köszi a cikket.

Rollende Landstrasse 2014.11.01. 10:57:05

Abban a korban meglepő merészséggel (és fantáziával) vállaltak a mérnökök olyan megoldásokat, melyek ma hajmeresztőnek tűnnek. Az a helyzet, hogy bizonyos problémákról fogalmuk se volt, hiszen akkoriban még nem létezett olyan egzakt anyagismeret, dinamika, stb, mint ma. Sós víz, vas, réz és elektromosság kombinációja? Mindezek atlanti viharokkal kombinálva nem csoda, hogy meghalt az ötlet.

A pálya karbantartását nyilván segítette az apály. Talán épp ezért merték lefektetni a fenékre a síneket.

Egyébként az akkori fantáziadús tervekből néhány ma is működik (bár tulajdonképpen maga a hagyományos vasút is az):

hu.wikipedia.org/wiki/Wuppertali_f%C3%BCgg%C5%91vas%C3%BAt

walter sobchak 2014.11.01. 19:12:47

@Rollende Landstrasse: Szia Richard! :) Az egyik volt osztálytársnőm Wuppertalban lakik, ezzel jár melóba. Meg kiskoromban sokat lapozgattam a "Tudomány & technika kisenciklopédia gyerekeknek" c. könyvet, abban is külön fejezet volt a cikkben szereplő vízivonatról (bár ott azt írták, hogy vihar miatt állt le végleg), illetve a Wuppertal Schwebebahnról is (úgy kellett elmagyaráznom az osztálytársaknak, hogy az emberek nem fejjel lefelé lógnak benne :D). Kedvet is adtál, hogy írjak róla, írok is az ismerősömnek, hogy majd küldjön képeket. Persze csak a Mauretania után :).

Amiről még akarok írni, azok a különleges siklók (mármint.. értitek :D). Nem is tudom, melyik vasútnál úgy tervezték, hogy egy hőlégballon vontassa fel a kocsit a pályán (persze meg lett volna vezetve a lufi), ereszkedéskor meg ugye az fékezte volna. Meg van egy csomó érdekesség azon a területen is.

Egyet beszólsz kettőt kapsz 2014.11.02. 11:32:53

Érdekes még a propelleres meghajtású függővasút, egy skót mérnök találmánya de nálam ez viszi a prímet.

walter sobchak 2014.11.02. 13:29:32

@Egyet beszólsz kettőt kapsz: Ja, az a Bennie Railplane. De az végzett menetrendszerinti utasszállítást. Egy fokkal józanabb változat volt a Schienenzeppelin, az már igen.

walter sobchak 2014.11.02. 13:30:18

@walter sobchak: "De az NEM végzett menetrendszerinti utasszállítát+ - ezt akartam írni :D.

Rollende Landstrasse 2014.11.02. 17:34:47

@walter sobchak: Ha elküldöm a saját wuppertali képeimet, az már nem is jó neked? :-)

walter sobchak 2014.11.02. 17:47:37

@Rollende Landstrasse: Dehogynem! Csak nem gondoltam, hogy neked is vannak :).

NAR 2014.11.05. 11:17:02

Hogy nem sodorta le a hullámzás a kocsit a sínekről?

Egyet beszólsz kettőt kapsz 2014.11.07. 01:15:14

@walter sobchak: Igen, eredetileg azt hiszem egy kiállításra készült, de nehézkessége miatt végül nem terjedt el és a feltalálóját a teljes anyag csődbe sodorta.
süti beállítások módosítása