Techstory

Friss topikok

Címkék

1. rész (12) 10s (13) 1800s (10) 1900s (6) 2. rész (13) 2000s (5) 2010s (5) 20s (12) 2T (1) 3. rész (5) 30s (16) 4. rész (5) 40s (16) 5. rész (3) 50s (17) 6. rész (2) 60s (22) 7. rész (2) 70s (19) 80s (10) 90s (9) ABM (2) amerika (18) AN/ASG-18 (2) APU (1) atom (6) Ausztrália (4) autó (14) baleset (1) bányadömper (1) bejelentés (1) bombázó (2) bomber gap (2) breaking (2) Cheyenne (2) cirkáló (4) Convair (1) Convair Model 200 (2) csatacirkáló (4) csatahajó (9) Dél-Amerika (2) dízel (11) elektronika (6) elfogóvadász (5) ELINT (2) EORSAT (2) erőgép (1) Európa (29) EWR Sud (2) F-103 (1) F-108 (1) felderítőhajó (1) film (2) fly by wire (1) Forma-1 (2) forrás (1) Franciaország (4) GAR-1 Falcon (1) GAR-9 (1) gázturbina (15) gőz (22) gőzturbina (18) GyártásTrend (12) hadtörténet (31) hajó (36) hajókatasztrófák (2) harci gép (8) helikopter (3) hidegháború (7) Iowa osztály (7) Japán (4) játék (1) kamion (7) Kanada (5) katasztrófa (6) Kémhajó (1) képek (3) Kirov (4) kompaund helikopter (1) Közel-Kelet (1) Közép-Amerika (1) közlemény (6) legénység (3) léghajó (3) legkedvesebb hajóim (13) légvédelem (4) live (1) Lockheed (2) löveg (2) maglev (1) Magyarország (2) MAN Turbomotoren (2) MiG-19 (1) Montana (1) MTU (1) műhold (2) Németország (11) North American (2) Olaszország (1) olvasói (3) Oroszország (5) páncélzat (3) radar (9) rakéta (10) reaktor (2) Republic Aviation (4) repülő (13) Road Train (5) Rockwell (International) (2) Rolls Royce (3) RORSAT (2) SAGE (2) SATS (1) Sea Control Ship (2) SM-30 (1) sorozat (39) special (18) STOL (2) stratégia (2) Super Yamato (1) Svájc (1) Svédország (1) szállítás (1) szonár (3) SZU (13) techstory (36) tengeralattjáró (7) Thrust Augmenter Wing (1) top (1) top5 (2) torpedóvédelem (1) történelem (16) tűzoltó (1) tűzvezetés (7) üdvözlet (1) UK (27) US-A (2) US-P (2) USA (49) VAK 191 (3) VFW (3) világűr (2) villamos (4) VJ 101C (2) vonat (15) VTOL (3) XFV-12 (2) XJ-99 (2) YF-12 (1) ZELL (2) Címkefelhő

HTML

GyártásTrend cikk - Az amerikai repülőgép-hordozó léghajók

2014.10.03. 17:09 walter sobchak

Sziasztok!

Megjelent az új cikkem a GyártásTrend-magazinban, amelyben a rövid életű amerikai repülőgép-hordozó léghajók története a téma. Itt olvasható az írás, ízelítőnek néhány kép, amely nem fért be a cikkbe:

6_1.jpg

Az USS Los Angeles léghajó egyik apróbb, de azért elég látványos balesete 1927. augusztus 25-én a New Jersey-beli Lakehurstben. A léghajó farokrészre belekerült egy felfelé áramló légtömegbe, amely kicsit megemelte; ez azonban éppen elég volt ahhoz, hogy a Los Angeles hátulja beleérjen a hideg (sűrű) légrétegekbe, ezért még tovább emelkedett, egészen a (majdnem) függőleges pozícióig. A személyzetnek a gáz kiengedésével sikerült végül "visszafektetni" a 200 méteres hajót. Nem sérült meg senki, a hajóban kisebb károk keletkeztek.

8_1.jpg

Kicsi, közepes, nagy, legnagyobb. A léghajók balról jobbra (nagyságsorrendben): 
Goodyear "Pony blimp" nem merev törzsű léghajó (blimp) - 30 méteres hossz, 1000 köbméter, 40 LE motorteljesítmény, 35 csomó
RS-1 Goodyear félmerev törzsű léghajó - 86 méteres hossz, 20 ezer köbméter, 1200 LE, 65 csomó
USS Los Angeles merevtörzsű léghajó - 200 méteres hossz, 70 ezer köbméter, 2000 LE, 66 csomó
USS Akron repülőgép-hordozó léghajó - 240 méteres hossz, 185 ezer köbméter, 4500 LE, 76 csomó

Képek forrása: http://www.travelstyle.gr/portal/gr/destination_articles.php?dest_id=0&id=19461

Jó olvasást mindenkinek! :)

Üdv,

walter

A bejegyzés trackback címe:

https://techstory.blog.hu/api/trackback/id/tr686756195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benoke2 2014.10.06. 18:49:49

Remek volt ez is. THX. Eddig nem is tudtam, hogy ilyen felhasznalasa is volt a leghajonak. llLegalabbis probalkoztak vele.

walter sobchak 2014.10.06. 19:58:17

@Benoke2: Köszöntem :). Tengeralattjárókból is volt repülőgép-hordozó, vagyis inkább repülőgép-anyatengeralattjáró, mert leszállópálya nem volt rajta. Főleg a japánok nyomultak a témában, de szinte az összes nagyobb tengeri hatalomnak volt. Sőt, helikopter-hordozó tengeralattjáróról is olvastam, bár az asszem nem lett bevetve.

Kép: newwars.files.wordpress.com/2009/11/british_submarine_hms_m2_21.jpg?w=600&h=338

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/11/British_Submarine_HMS_M2.jpg

mükkemakk 2014.10.13. 23:59:23

köszi a cikket, még, még.

gigabursch 2015.12.16. 13:33:03

Igazában nekem mindig az a kérdés, hogy mennyi a hasznos terhelhetőség?
Azaz, hány nap alatt ér át az óceán felett, ehhez szállás, kajcsi, stb, hány embernek felel meg.
Amúgy tök jó lehet ilyenekkel utazni.

walter sobchak 2015.12.17. 19:38:27

@gigabursch: A hasznos terhelhetőség nem sok, néhányszor tíz tonna. Ez megfelelt a korabeli repülőkének (sokkal-sokkal nagyobb méret mellett), de két nagyságrenddel kevesebb volt, mint az óceánjáróké (nagyjából ugyanakkora méretek mellett), mind a rakománytömeg, mind az utasszám tekintetében - az óceánjárókra több ezer tonna cucc és több ezer utas fért, a léghajókra néhányszor tíz tonna, és néhány tucat utas. Postából például csak pár száz kilót vehetett fel még a Hindenburg is, ami ugye a világ legnagyobb léghajója volt, és ráadásul hidrogénnel töltve, azaz még nagyobb terhelhetőséggel. A léghajók sebessége meg ugye nagyjából 2-3-szorosa a hajókénak, és fele-harmada az akkori utasszállító repülőgépeknek (repülőcsónakoknak). Emiatt viszont elég volt utasonként fél-harmadannyi kaját vinni, mert annyival kevesebb ideig tartott az út. Pl. Frankfurtból Lakehurstbe két nap alatt ért oda egy léghajó. Rió is megvolt 4 nap alatt. Az amerikai utakat az akkori korai repülőcsónak-járatok olyan 25-30 óra alatt tették meg, a hajóknak még a legnagyobb sebességőrület közepette sem ment 4 napnál rövidebb idő alatt.

gigabursch 2015.12.19. 14:25:31

@walter sobchak:
Köszi.
Azért ilyen körülmények között eléggé ringatózós lehetett aludni.

Nyerek a lottón, kipróbálom...