Techstory

Friss topikok

Címkék

1. rész (12) 10s (13) 1800s (10) 1900s (6) 2. rész (13) 2000s (5) 2010s (5) 20s (12) 2T (1) 3. rész (5) 30s (16) 4. rész (5) 40s (16) 5. rész (3) 50s (17) 6. rész (2) 60s (22) 7. rész (2) 70s (19) 80s (10) 90s (9) ABM (2) amerika (18) AN/ASG-18 (2) APU (1) atom (6) Ausztrália (4) autó (14) baleset (1) bányadömper (1) bejelentés (1) bombázó (2) bomber gap (2) breaking (2) Cheyenne (2) cirkáló (4) Convair (1) Convair Model 200 (2) csatacirkáló (4) csatahajó (9) Dél-Amerika (2) dízel (11) elektronika (6) elfogóvadász (5) ELINT (2) EORSAT (2) erőgép (1) Európa (29) EWR Sud (2) F-103 (1) F-108 (1) felderítőhajó (1) film (2) fly by wire (1) Forma-1 (2) forrás (1) Franciaország (4) GAR-1 Falcon (1) GAR-9 (1) gázturbina (15) gőz (22) gőzturbina (18) GyártásTrend (12) hadtörténet (31) hajó (36) hajókatasztrófák (2) harci gép (8) helikopter (3) hidegháború (7) Iowa osztály (7) Japán (4) játék (1) kamion (7) Kanada (5) katasztrófa (6) Kémhajó (1) képek (3) Kirov (4) kompaund helikopter (1) Közel-Kelet (1) Közép-Amerika (1) közlemény (6) legénység (3) léghajó (3) legkedvesebb hajóim (13) légvédelem (4) live (1) Lockheed (2) löveg (2) maglev (1) Magyarország (2) MAN Turbomotoren (2) MiG-19 (1) Montana (1) MTU (1) műhold (2) Németország (11) North American (2) Olaszország (1) olvasói (3) Oroszország (5) páncélzat (3) radar (9) rakéta (10) reaktor (2) Republic Aviation (4) repülő (13) Road Train (5) Rockwell (International) (2) Rolls Royce (3) RORSAT (2) SAGE (2) SATS (1) Sea Control Ship (2) SM-30 (1) sorozat (39) special (18) STOL (2) stratégia (2) Super Yamato (1) Svájc (1) Svédország (1) szállítás (1) szonár (3) SZU (13) techstory (36) tengeralattjáró (7) Thrust Augmenter Wing (1) top (1) top5 (2) torpedóvédelem (1) történelem (16) tűzoltó (1) tűzvezetés (7) üdvözlet (1) UK (27) US-A (2) US-P (2) USA (49) VAK 191 (3) VFW (3) világűr (2) villamos (4) VJ 101C (2) vonat (15) VTOL (3) XFV-12 (2) XJ-99 (2) YF-12 (1) ZELL (2) Címkefelhő

HTML

GyártásTrend cikk - A szárazföldi sebességrekordok története

2014.10.18. 21:31 walter sobchak

Sziasztok!

Megjelent az új GyártásTrend-cikk, amely egyrészt a jövő nyáron induló szárazföldisebességrekord-kísérlettel, másrészt pedig a rekordok történetével foglalkozik. Ajánlom figyelmetekre a cikk végén levő galériát, amelyben röviden bemutatásra kerülnek a (szerintem) legérdekesebb rekorddöntő autók. A cikk itt érhető el, ízelítőnek néhány kép. Ja igen, és holnap új cikk jön, ide, a blogra :).

P0013878.JPG

Fent: Az 1933-ban elkészült Campbell-Railton Blue Bird, a szerintem legszebb rekordtartó. A képen az egyik kései változata látható, az áramvonalasabb orr-résszel, amellyel végül beállította a 485 km/h-s rekordot. Képzelhetitek, milyen lehetett ennyivel menni ezzel a 8,2 méteres, közel 5 tonnás autóval, amelyet egy Rolls-Royce R V12-es kompresszoros repülőgépmotor hajtott...

Lent: Sir Malcolm Campbell, háromszoros rekordtartó. Őszintén szólva sosem kedveltem a "régenmindenjobbvolt" meg az "ekkormégvoltakértékek" című unalmas és modoros sirámokat, de ez a kép... :D. Sir Campbell halált megvető bátorsággal néz vissza ránk, előtte a 4 méternyi motorháztető, és a 2300 lóerős Rolls-Royce V12-esből kiálló hat kipufogó. Szinte hihetetlen, hogy ezek valószínűtlenül keskeny kerekek az útra tudtak vinni ekkora teljesítményt. Utóbbi miatt a "Blue Bird"-nek egyébként nem volt hagyományos (súrlódó) tengelykapcsolója, körmös kuplunggal oldották meg az erőátvitelt. Malcolm fia, Donald is ismert rekorddöntő volt; mindkettejükre igaz, hogy nemcsak szárazföldön, hanem vízen is próbálkoztak; utóbbi később Donald életébe került. 1967-ben a Bluebird K7 nevű sugárhajtású csónakkal balesetezett egy sebességrekord-kísérlet során. 

P0013877.JPG

Sir_Malcolm_Campbell_at_the_wheel_of_the_-Bluebird-,_with_crowd,_1926_-_1936.jpg

Fent: A korábbi változat, a Napier-Railton-Campbell Blue Bird, amely még egy "mindössze" 900, majd később kompresszorral 1450 lóerős W12-es Napier Lion-motort használt, és 406 km/h-ra volt képes (Campbellék egy sor "Bluebird" és "Blue Bird" néven futó autót, illetve hajót használtak).

Daytone-1933-copy.jpg

Fent: Ismét Sir Campbell, az autó 1933-as változatával, lent pedig az 1935-ös végső variáns, az új karosszériával és hátul ikerkerekekkel.

bluebird-cutaway-1935-railton-rolls-royce-merlin-malcolm-campbell.jpg

Források:

http://airportjournals.com/theres-no-substitute-for-cubic-inches-a-short-history-of-aero-engine-race-cars/
http://en.wikipedia.org/wiki/Campbell-Napier-Railton_Blue_Bird
http://www.bluebird-electric.net/bluebird_history/campbell_railton_blue_bird_rolls_royce_land_speed_record_car.htm

 

A bejegyzés trackback címe:

https://techstory.blog.hu/api/trackback/id/tr506806213

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kopi3.14 2015.01.10. 04:14:20

Na, ha szépen megkérsz és szerencsém van, keríthetek neked egy angol nyelvű szakmai folyóiratot, amelyik egyik számában konkrétan a mostani rekordhajhászással foglalkoznak. Mr. Green csapata csak az egyik, még minimum két alternatíva is van. Amúgy kis érdekesség. a Thrust2 sofőrje volt a projekt főnöke a Thrust SSC és a Bloodhound esetében is.

Ezt pedig láttam még a régi múzeumban kiállítva, földszinttől a legfelső szintig ért:
en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_T80

walter sobchak 2015.01.11. 23:05:07

@Kopi3.14: Szia! Bocs, csak most látom a kommentedet. Köszi, jöhet minden ilyesmi, mert ennek a cikknek az írása során találtam ki, hogy az óceánjárós sorozathoz hasonló írásokban mutatnám be a rekordtartókat, a XIX. század végi elektromos és gőzös járgányoktól kezdve a BloodhoundSSC-ig. Igen, összefutottam a T80-as Mercivel is a kutatás során, de egyszerűen nem volt elég hely, hogy betegyem (meg aztán ugyebár nem volt rekordtartó, még ha nagy esélye is lett volna), így is ez lett a leghosszabb GyártásTrendes írásom, igyekeztem azért, hogy minden menő autó meglegyen legalább említés szintjén.
süti beállítások módosítása