Techstory

Friss topikok

Címkék

1. rész (12) 10s (13) 1800s (10) 1900s (6) 2. rész (13) 2000s (5) 2010s (5) 20s (12) 2T (1) 3. rész (5) 30s (16) 4. rész (5) 40s (16) 5. rész (3) 50s (17) 6. rész (2) 60s (22) 7. rész (2) 70s (19) 80s (10) 90s (9) ABM (2) amerika (18) AN/ASG-18 (2) APU (1) atom (6) Ausztrália (4) autó (14) baleset (1) bányadömper (1) bejelentés (1) bombázó (2) bomber gap (2) breaking (2) Cheyenne (2) cirkáló (4) Convair (1) Convair Model 200 (2) csatacirkáló (4) csatahajó (9) Dél-Amerika (2) dízel (11) elektronika (6) elfogóvadász (5) ELINT (2) EORSAT (2) erőgép (1) Európa (29) EWR Sud (2) F-103 (1) F-108 (1) felderítőhajó (1) film (2) fly by wire (1) Forma-1 (2) forrás (1) Franciaország (4) GAR-1 Falcon (1) GAR-9 (1) gázturbina (15) gőz (22) gőzturbina (18) GyártásTrend (12) hadtörténet (31) hajó (36) hajókatasztrófák (2) harci gép (8) helikopter (3) hidegháború (7) Iowa osztály (7) Japán (4) játék (1) kamion (7) Kanada (5) katasztrófa (6) Kémhajó (1) képek (3) Kirov (4) kompaund helikopter (1) Közel-Kelet (1) Közép-Amerika (1) közlemény (6) legénység (3) léghajó (3) legkedvesebb hajóim (13) légvédelem (4) live (1) Lockheed (2) löveg (2) maglev (1) Magyarország (2) MAN Turbomotoren (2) MiG-19 (1) Montana (1) MTU (1) műhold (2) Németország (11) North American (2) Olaszország (1) olvasói (3) Oroszország (5) páncélzat (3) radar (9) rakéta (10) reaktor (2) Republic Aviation (4) repülő (13) Road Train (5) Rockwell (International) (2) Rolls Royce (3) RORSAT (2) SAGE (2) SATS (1) Sea Control Ship (2) SM-30 (1) sorozat (39) special (18) STOL (2) stratégia (2) Super Yamato (1) Svájc (1) Svédország (1) szállítás (1) szonár (3) SZU (13) techstory (36) tengeralattjáró (7) Thrust Augmenter Wing (1) top (1) top5 (2) torpedóvédelem (1) történelem (16) tűzoltó (1) tűzvezetés (7) üdvözlet (1) UK (27) US-A (2) US-P (2) USA (49) VAK 191 (3) VFW (3) világűr (2) villamos (4) VJ 101C (2) vonat (15) VTOL (3) XFV-12 (2) XJ-99 (2) YF-12 (1) ZELL (2) Címkefelhő

HTML

I'm not dead

2014.05.14. 23:41 walter sobchak

Sziasztok!

Az elmúlt egy hónapban sajnos újfent hanyagoltam a blogot (kaptam egy levelet is, hogy mi a helyzet, aminek nagyon örültem). Ennek az oka, hogy új munkahelyem van, egy elég messzi városban, és napi ingázásra vagyok kényszerülve. Emiatt ha hazaérek, sajnos hullafáradt vagyok, és nincs kedvem írni. Emellett a múlt csütörtökön teljesen tönkrement a laptopom vinyója (szervizbe adtam, remélhetőleg le tudnak vakarni róla ezt-azt) rajta a Mauretaniáról szóló posztom 40 oldalával, valamint nagyon értékes, a neten sehol meg nem található képekkel együtt :S. Szerencsére a többi készülő posztomat kimentettem már a háttértárra, így a készülő gázturbinás mozdonyokról szóló írások nem vesztek el. A 3-4. rész csaknem készen is van, de azért még van velük munka. Előreláthatólag a jövő héten össze tudom szedni magam, és ki tudom posztolni ezeket. Addig mintegy "kétszersültként" érjétek be azokkal a posztokkal, amelyeket a blogom Facebook-oldalára írok ki. Ezek gyorsan megvannak, és mégis érdekesek, és így nem vonzzák ide a trollokat sem :D. Ígérem, hogy ebből viszont többet fogok kirakni a jövőben, mert ezek 20-30 perc alatt kész vannak, nem fajsúlyos, de érdekes témák. A jövőben a blogra csak a nagyobb terjedelmű írásokat szánom. Abból viszont rengeteg van, de tényleg rengeteg, és a nyáron több időm is lesz írni. Csak azért írtam nektek, hogy lássátok, nem felejtettelek el titeket! :) Üdv,

walter sobchak

P.S.: Apropó, hallottatok erről a formációról? A Queen Mary 2 óceánjáró, valamint a Queen Victoria és a Queen Elizabeth cruiserek csináltak egy laza együttállást a múlt héten. Ilyen, hogy a brit birodalom három legnagyobb személyhajója együtt nyomuljon, nem volt a II. világháború óta! Kép innen, és olvashattok is róla bővebben.

article-2622206-1DA210FD00000578-340_964x562.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://techstory.blog.hu/api/trackback/id/tr56168112

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zalkapone 2014.05.15. 00:25:59

Már aggódtam, hogy ez a jó kis blog is beleáll a földbe! Megnyugodtam. :-)

zbk 2014.05.15. 03:26:27

Hehe, szemelyhajok? Mint pl. a Lusitania es testverei? :)

Benoke2 2014.05.15. 07:47:25

A noti szervizektol mindig fazom. Mar javasoltam a dropbox -ot. Csak ismetelni tudom magamat, az epp keszuloben levo dolgokhoz tokeletes backup, meg egy net kavezobol is elered ha kell. A fontos adatokat mindig menteni, mert vagy nagyon nehez potolni vagy egyaltalan nem lehet. Adatmento cegeg dragak, szervizben nem nagyon foglalkoznak ilyennel.

bandiras2 2014.05.15. 16:30:37

Nincs facebookom! Nem is lesz! :( Google+ra nem tennéd ki?

danesdzsu2 2014.05.15. 16:37:20

Egyszer már ide is néztem, mert azt hittem, gond van az RSS-el.

walter sobchak 2014.05.15. 19:14:06

Na, örülök, hogy ti sem felejtettétek el a blogot :).@Benoke2: Hát igen, a múltkor szerencsére nem veszett el az írásom, és mivel nekem Mohács kell, nem is alkalmaztam a dropboxot... Amúgy nekem eddig nem volt bajom a laptopszervizekkel, amikor 3,5 éve legutoljára kellett vinyót cserélni, még meg is mentették az adatok nagy részét.
@bandiras2: Nem használom a Google+-ot, de mivel mostanában egyre többet találkozom olyanokkal, akik csak azt használják, megcsinálom a blog Google+ oldalát is (már gondoltam rá korábban is). De csak egy kicsit később, mert most értem haza, és mindjárt összeesek a fáradtságtól :).

walter sobchak 2014.05.15. 19:54:19

@zbk: wut? Amúgy a Queen Mary, a Queen Elizabeth és a Normandie együttállására gondoltam. Tudom, a Normandie nem brit hajó... bár ekkor már nem is francia volt, hanem amerikai. De volt, hogy az Aquitaniával álltak együtt, illetve az új Mauretaniával.

zbk 2014.05.15. 20:34:14

@walter sobchak: Arra gondoltam, hogy a Lusitania es a testverei is a vilag szemeben polgari szemelyhajok voltak, de valojaban hadihajoknak terveztek oket egy haborura.(ahogy a Brit Korona "beleszolt" a tervezesbe, arra celoztam)
A mai vilagban nem tudhatjuk, mi polgari hajo, es mi nem :)
Illene errol is kitalalni valami jo osszeeskuves-elmeletet...

walter sobchak 2014.05.15. 20:39:13

@zbk: Jaa, hát a Queen-ek csapatszállítók voltak a világháborúban, szóval hadihajók, ez nem volt titok, illetve a felfegyverzett segédcirkálók (mondjuk az első világháborúban a Caronia és a Carmania) is azok voltak. Ezeket mindig is úgy építik, hogy háború esetén az ország segítségére legyenek (Queen Mary-re és a Queen Elizabethre együtt közel 40 ezer ember fért fel!). Összeesküvés-elméleteket ne találjunk ki, így is elég van belőlük :).

Halálosztó Babgulyás 2014.05.16. 14:33:57

Na. Már kezdtem aggódni. Adatokra meg vigyázz, tükrözz ezerrel! ;)

bendera 2014.05.16. 22:51:22

Szerintem adatmentés legjobb módja az ha mielőbb publikálod az írásaidat itt a blogon.

mükkemakk 2014.05.17. 16:46:00

Várjuk a cikkeket!!!!!!

objekt678 2014.05.18. 18:43:11

Kedves Walther !
Szintén örömmel várom az újabb oldalakat és ( ami szintén fontos ) sok sikert s vele örömöt kívánok az új munkádhoz !

Úgy a hajózáshoz általában és nagyjából is hülye lévén leírhatom-e , hogy ez a három izé baromi randa. Nem trollkodni akarok :)) Az tény, hogy a tengeren lebegők celebjei, de csak egy fokkal izgalmasabbak, mint egy jó nagy konténerszállító konstellációja.
Hol jönnek ezek szépségben egy Ns Savannah, vagy az ötvenes évek olasz tengeri agaraihoz...
Nem ismerem a nézettségedet,úgy általában azt sem, hogy, hány embernek nincs FB, vagy g+oldala, nekem nincs, nem is lesz. Lehet, hogy ebben különcnek is számítható vagyok (???), de Walthertől műszaki történeteket igen nagy köszönettel olvasok.

walter sobchak 2014.05.18. 19:35:32

@objekt678: Köszi a jókívánságokat! :) Az új Queen Elizabeth és a Victoria nekem sem tetszik (bár a mai cruise ship-ek közül a szebbek közé tartoznak szerintem), a Queen Mary 2 viszont igen. Nem annyira, mint elődje vagy a QE (vagy a Normandie), de a mai hajókhoz képest szép, bár sajnos megvan már benne az úszó szálloda jelleg, ami nem véletlen, hiszen tulajdonképpen kirándulóhajónak van használva, 30 csomó ide, 160 ezer lóerő oda. A hátulja viszont szerencsére "szépen lejt", ami azért emlékeztet a 70-80 évvel ezelőtt elkészült elődökre.

hungarisztan 2014.05.19. 12:18:35

Kedves walter sobchak, a legjobbakat kívánom a gyengélkedő laptophoz / -nak! (Már csak önös érdekből is!) :o)

@zbk: kolléga megjegyzéséről, mely szerint a „mai világban” nem lehet tudni, mi civil és mi katonai, jutott eszembe egy bizonyára óriási érdeklődésre számot tartó téma, nevezetesen az 1975-ös Malév katasztrófa (Budapest—Beirut, 240-es járat), javaslom szíves figyelmedbe feldolgozásra. Az egész történet roppant gyanús (amit éppenséggel nem tesz gyanútlanabbá a kormányokon-rendszereken átívelő, immáron idestova 40 éves terelés, ködösítés, mellébeszélés, no meg a kutathatóság folyamatos megtagadása sem, különös tekintettel arra, hogy az eltűnés helye elméletileg sekély – kutatható – vízben van...), rengeteg a konteo (személy szerint kábé 80%-ban bizonyos vagyok benne, hogy volt a fedélzeten illegális fegyverszállítmány) és az egymásnak ellentmondó adat, nyilatkozat, információ, szóval igazi „mocsár” a téma.

Témánál maradva további érdekesség a civilnek kinéző, de katonai célokra (is) használható járművekről:
A fönti desztinációt ugyan Nagytuskóval (154-es) repülték, de a fáma úgy tartja, hogy a kisebb tesóját, a 134-est a ruszkik bombázógépből építették át, és bizonyos – a SZU-ban szolgálatot teljesítő – módosulatait relatíve gyorsan vissza is lehetett alakítani bombázóvá (állítólag erre utal a szokatlan elhelyezésű navigátorkuckó is, mely az üvegezett orrba van beszorítva, és amúgy a bombázótiszt helye – nem klausztrofóbiásoknak való hely, az egyszer bizonyos!)
E pletyka információtartalmáért nem tudok kezességet vállalni, sokan cáfolják, sokan ellen-cáfolják a cáfolatot, kábé olyan szinten lehet, mint a szintén gyanús konzerv- és cigarettaméretek, melyek ugye rendre megegyeznek bizonyos lövedék méretekkel...

hungarisztan 2014.05.19. 12:22:08

@hungarisztan: ja, a „mai világban” azért kapott idézőjelet a fönti hozzászólásomban, mert ez a civilnek álcázás nem valami eredeti trükk, valószínűleg egyidejű a katonaság megjelenésével...

Proctor 2014.05.19. 23:07:45

Walter: van a tervben más hajós poszt? A Lusitania nagyon jo volt!!!!

walter sobchak 2014.05.20. 00:08:55

@Proctor: Persze, a Mauretania és az Aquitania a közeljövőben jön, illetve tervezek egy német óceánjárókat bemutató óriásposztot is.

objekt678 2014.05.26. 18:34:49

@hungarisztan: Jó nyomon jársz !
Ha egy Tu-134-est átalakítassz Tu-124-esre, majd azt átalakítod Tu-104-esre, akkor már csak egy hajszálnyira leszel a céltól: a Tu-16-os bombázótól. Egyszerű ez mint az ék ! Csak néhányszor kell újraolvasztani és hengerelni az alumíniumot, de ez rögtönzött tábori műhelyekben is pikk-pakk megy.A cigarettás-lőszeres dolog pedig szintén igaz, sőt a német gumióvszergyárak egy kapcsoló átállításával bármikor képesek a Zeppelinek újbóli gyártására !

Patreides · patreides.blog.hu 2014.10.01. 11:59:22

"Az új férj a Szovjetunió amerikai nagykövete volt"
.
Joseph E. Davies természetesen nem a Szovjetunió amerikai nagykövete volt, magánjachttal, hanem az USA Szovjetunióba delegált nagykövete. Ez Sztálin kora, azonnal ki is végeztette volna...

walter sobchak 2014.10.01. 12:02:40

@Patreides: Szerintem rossz helyre írtad :). Egyébként úgy értettem.

Patreides · patreides.blog.hu 2014.10.01. 12:12:38

@walter sobchak: Valóban. Az "5 híres jacht" írást olvastam, nem tudom, a kommenteknél hogyan keveredtem át ide. Erre mondják, hogy "térben és időben nem jól orientált"... De legalább hajó-hajó. :)

walter sobchak 2014.10.01. 17:58:51

@Patreides: Lehet, hogy az ajánlott bejegyzések között volt, és felrekattintottál; egyszer majdnem én is elkövettem ugyanezt, a facebookon meg már többször is :D.
süti beállítások módosítása